12 Temmuz 2021 Pazartesi

 Şu Korona Virüs döneminde herkes evden okumak zorunda kaldı. Sınava girecekler bile çok az okula gidebildiler. Kendimden örnek verirsem sanırım okula 5 gün gittim. Telafiyi saymazsak tabii. (Ona gitmedim.) 

Yıl boyunca sadece ekran başında durdum hatta durduk diyelim çünkü çoğu kişi çabaladı ve dersler konusundaki performansını düşürmemeye çalıştı. Sabah 8'den akşam 9'a kadar bile sürebiliyordu masa ve ekran karşısında durma sürelerimiz. Ki benim sınav yılım değil daha 2 yılım varken. 

Ancak bu süreçte yaptığım en hayırlı iş kitap okumak oldu diyebilirim. Bana çok şey kattı ve yazma becerisi gibi şeyleri geliştirdi.

Ben bu yıl yani yılbaşından beri toplamda 24 kitap okudum hatta dün yeni bir kitaba başladım. Hiç okumayanların ön yargılarını kırması gerek çünkü ben de sevmezdim ve sadece bir seriyi okuyup bitirdikten sonra bağımlısı oldum. 

Onun dışında resim çizdim fakat her zaman yalnızdık. Buluşabilenler mutlaka olmuştur fakat
sosyal hayatımız kısıtlandı. Normal arkadaşım sanal arkadaşım gibi oldu. Sadece sesi ve bilgisayar vardı ki bu sağlık konusunda yararlı değil. Her konuda masa başında olmak gerekti ve dik durmayı unuttum diyebilirim. Duruş bozuklukları yaşadım. Özellikle pazartesi günleri bana çok yorucu oldurdu. O günler sabah 8'de kalkıp akşam 10'da koltuğa oturabilirdim. 




Korona biterse yine eskisi gibi olacak mı o da bilinmez. Artık eskisi kadar sosyal değiliz. Evde yabanileştik gerçekten. Son günlerde kıyafet dükkanına gittiğimde bile huzurlu değildim. Korona öncesi en sevdiğim yer olan bölgelerden uzaklaşıp eve dönmeye can atar oldum. 
Ve şimdi yeni bir sınıfa geçeceğim. Fakat bu da mı sanal olacak? Bu Korona'nın bu yaz bitmesi çok güzel olur fakat öyle görünmüyor. Ancak ben bir yılımı daha ekran başında geçirmek istemiyorum. Kimse istemez fakat yapabileceğimiz hiçbir şey yok. Evde iki yıldır kalıyoruz zaten. Fakat hiçbir hayrını göremedik. Görsek de kurallara uymayan da var önlem almayan da.



Kısaca yıldık. Başka ülkeler nasıl bitirdiyse Korona'yı, biz de istiyoruz. Bu sadece maske ve dışarı çıkmamakla da kalmıyor tabii. Sokağa çıkma yasağı bile gelmiyor. Bu virüsün kendi kendine biteceğini zannetmiyoruz değil mi?
Bir de aşı var ki bunu yaptırmanın çok yararlı olduğunu düşünen ve asla yaptırılmaması gerektiğini düşünen. Buna bir şey diyemem. Herkesin kendi kararı kendi bedeni. İstiyorsa yaptırır, istemiyorsa yaptırmaz.

Yani kısaca bu Korona dönemi hiçbirimiz açısından iyi olmadı. Bizleri birçok yönden etkiledi. Fakat biz bunun bitmesini istiyoruz. Öğrenciler ekran başından kurtulup özgür ve normal hayatlarına dönmek, ve herkes bu Korona'dan kurtulmak istiyor.
                                                                                                                                        N/A/A

Belalı Mıyız? . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates